En starkt bidragande orsak till försäljningstillväxten anser Jula är just 40-års firandet.

– För mig, som har varit med sedan starten av Jula, känns det speciellt att fira 40 år och vi är glada att så många kunder har valt att vilja fira med oss. På Jula vill vi aldrig stå still, utan hela tiden utvecklas och bli bättre för att göra våra kunder nöjda, det är en av våra viktigaste drivkrafter, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef i pressmeddelandet.

Jula har under 2019 också öppnat två nya varuhus ett i Töcksfors och ett i Bydgoszcz. Vid årets slut hade Jula 101 varuhus i Sverige, Norge och Polen.

Kraftig expansion i sikte 2020

Under 2020 kommer Jula att öppna minst 10 nya fysiska varuhus. Fyra i Sverige, fyra i Norge och tre i Polen. Utvecklingen av webb, app och e-handelslösningar kommer också att intensifieras. För att möta den kraftiga expansionen och förväntade tillväxten kommer Jula också att bygga ut sitt centrallager i Skara med 28 000 kvadratmeter, vilket kommer att generera ytterligare 90 000 pallplatser.

Relaterat: Nya jobb i Skara när Julas lager utökas