För Jula handlar det om att möta kunder där kunden är, att finnas med där kunden kan tänkas behöva Julas utbud, skrier de i ett pressmeddelande.

— Vi vet att många av våra kunder kommer till Power Big Meet. Många har tidigare varit i Västerås och nu är det extra kul att vi kan vara med på hemmaplan, i Skaraborg, säger Joachim Frykberg.

Jula startade upp e-handel tidigare i år och det nya Pop-up Store-konceptet är ett led i en övergripande Omnikanal-satsning.

Annons

Utbudet i Pop-up store kommer vara anpassat dels till eventet och dels till de besökare som kommer att finnas på plats. Besökaren kommer hitta både saker till sig själv, för att underlätta sin vistelse på eventet, samt prylar till sin bil.

— Vi ska försöka vara relevanta och erbjuda vad kunderna behöver just där och då, säger Joachim Frykberg.

Julas totala utbud kommer finnas en knapptryckning bort, via e-handel eller möjlighet att beställa på nätet och få varor levererade till Pop-up store.

Förutom ett relevant produktutbud kommer Jula även erbjuda kunden att sitta ner och ta det lugnt i trevlig loungemiljö. En annan service som erbjuds, är att besökaren kan ladda sin mobil gratis i låsbara laddningsskåp.

Årets Power Big Meet hålls på Julas hemmaplan, mitt i Skaraborg, på Hovby flygplats. Det första besökarna möts av är Julas flygplan med en egen hangar.