Vinnarna får ett diplom hemskickat men det stora är att det är ett kvitto på att det företaget gör är något bra. Att respektive företag sticker ut från mängden och lägger stor fokus på sina besökare och blivande gäster, allt för att bli ihågkommen på ett bra och positivt sätt.

– Vi har fortfarande en mycket hög standard och jag tror många gillar konceptet med en fyr och ett hamnliknande område, fortsätter Per Karlsson.

Barnfamiljer

Han konstaterar också att de är starka i kategorin barnfamiljer och många väljer att åka hit över en helg, vilket även gynnar andra branscher.

– 80 procent av våra besökare kommer utifrån. Mätningar visar att 20 procent kommer från Jönköpingshållet och Göteborgsområdet är också en stor målgrupp, konstaterar arenachefen.

20 procent av gästerna är Skövdebor.

Ska ni fira den här utmärkelsen på något sätt?

– Vi har ju vunnit olika priser tidigare och då brukar det bli tårta, så blir det säkert även i nästa vecka.

Fakta om tävlingen

Över 7 500 röster ramlade in i cirka 50 kategorier. Den inom varje kategori som fick flest röster blir utsedd till Årets Turistmål 2018 inom sin kategori.

– Det är ett kvitto på att det företaget gör är helt rätt då det väldigt ofta är tidigare kunder och besökare som röstar på just sin favorit, säger Per Berg, VD på Turistmål i Sverige AB.

Annons

Läs om årets turistmål

Läs om årets äventyrsbad

Läs om det prisade äventyrsbadet