Att det var lång kö kan jag hålla med om. Däremot är det mycket i den här historien som jag tycker verkar konstigt.

Nu har jag i sanningens namn inte sett ditt/dina brev utan får lita till de uppgifter som står i tidningen. Låt mig först av allt säga att du naturligtvis har all rätt i världen att ha din egen åsikt även om min upplevelse inte stämmer med din.

Att detta är ett populärt ställe att fika på måste väl vara positivt. Som på de flesta andra populära ställen blir det naturligtvis köer. Som det framgår av tidningsartikeln har du besökt kaféet tidigare och upplevt långa köer. Att det då blir ett extra tryck en sådan dag som i torsdags kan knappast kommit som en överraskning.

Beträffande ditt påstående att kaffet tog slut och kakorna inte räckte är jag mycket förvånad. Även efter att vi fikat klart kom det ut andra gäster med både kaffe och kakor. Din åsikt att tjejen i kassan verkade oerfaren får stå för dig. Vår uppfattning är att hon skötte jobbet på ett lugnt och bra sätt.

Om man inte är nöjd med servicen på ett ställe så är det i min värld naturligt att man vänder sig till den som driver verksamheten. Att i stället skriva klagobrev till flera instanser får mig att undra om det inte ligger mer bakom detta än bara ett ”misslyckat” kafébesök.

Kurt Andersson

Annons

Skara