Annons

Annons

Annons

Kultur & Nöje

Jula hotell utforskades av studenterna: ”Det är ett maxat upplägg, men väldigt kul”

Målgruppsanpassade erbjudanden, vägskyltar som leder gästerna rätt och ökad närvaro på sociala medier. Det var några tankar som Julakoncernens fyra hotell fick av studenterna från Grythyttan under kickoffen för det nya samarbetet på stadshotellet.

Text

Studenterna Emilia Norling och Oskar Wåhlin fick inte enbart teoretiska kunskaper när de besökte Skara stadshotell i veckan. Bland annat blandade de drinkar vars smak skulle illustrera Julakoncernens olika hotell, efter en noggrann analys.

Bild: Julia Kråklind

Annons

Under två fullspäckade dagar blev de fyra hotellen inom Julakoncernen – Skara stadshotell, Skara Konsthotell, Gyllene Uttern och Gysinge Herrgård – analyserade. De 30 studenter som kom med konstruktiv kritik var från Örebro universitets restaurang- och hotellprogram i Grythyttan. Alltihop skedde vid en kickoff till det samarbete som nu inletts mellan hotellbranschen och studenterna.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på skaraborgslanstidning.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan