Under två dagar kommer 30 studenter från Grythyttan att delta i en workshop på Skara Stadshotell.
Syftet är att hotellets medarbetare ska få utökade kunskaper i bland annat vin och dryckeskunskap. Detta samtidigt som hotellet får en chans att visa upp sig – som en möjlig arbetsplats.
– Hotellbranschen har tappat mycket kompetens på grund av pandemin och det har blivit svårare att rekrytera medarbetare. Med det här samarbetet hoppas vi kunna marknadsföra Jula Hotell som arbetsgivare, säger Mikaela Grundström.
Annons
Annons

Mikaela Grundström är vd för Jula Hotell.
Bild: Josefine Hektor
Förhoppningen är att kunna erbjuda eleverna praktik på hotellet eller möjlighet att utgå från verksamheten i ett eventuellt examensarbete.
– Vi ser det som ett långsiktigt samarbete för att locka kompetens till vår hotellkedja. Jula Hotell kommer i sin tur att åka till Grythyttan och presentera sig för att skapa ett intresse för oss som arbetsgivare. Vi ser gärna att studenterna söker jobb hos oss när de avslutat sin utbildning, säger Mikaela Grundström.